Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

Շուշիի Սուրբ Ամենափրկիչ եկեղեցին աշխարհի միակ եկեղեցին է, որտեղ ամեն քարից ու ամեն քայլից քեզ է նայում քո հաղթանակը

Շուշիի Սուրբ Ամենափրկիչ  եկեղեցին աշխարհի միակ  եկեղեցին է, որտեղ ամեն քարից ու ամեն քայլից քեզ է նայում  քո հաղթանակը
08.05.2012 | 00:00

Շուշիի Սուրբ Ամենափրկիչ եկեղեցին աշխարհի ամենագեղեցիկ եկեղեցին չէ, ոչ էլ ամենամեծը, ոչ էլ ամենահինը, ոչ էլ ամենաշքեղը, ու այս «ոչ»-երի շարքը կարելի է երկար շարունակել: Բայց Շուշիի Սուրբ Ամենափրկիչ եկեղեցին աշխարհի միակ եկեղեցին է, որտեղ ամեն քարից ու ամեն քայլից քեզ է նայում քո հաղթանակը:

Դու դուրս ես գալիս եկեղեցուց, հեռանում ես այնքան, որ նույնիսկ չի երևում, բայց քո մեջ մնում է ձայնը` քո հաղթանակի ձայնը, որովհետև այս ամենը, ու դեռ այնքան «ամեն», չէր լինելու առանց քո հաղթանակի:

ՈՒ դու, որ մի քանի հարյուրամյակ հետ էիր սովորել քո հաղթանակներից, դու, որ հաղթում էիր, որ չմեռնես պարզապես, դու հաղթել ես, որ ապրես:

Բայց քո պատերազմը դեռ չի ավարտվել:

Գրեցի ու հասկացա, որ պատերազմները երբեք չեն ավարտվում, ու ոչ մի խաղաղություն հավիտենական չէ, պարադոքսի բանալին ժամանակն է: Հավիտենական ու ամբողջական ժամանակը, որ մաս-մաս է լինում պատերազմի համար, խաղաղության համար, ապրելու համար, մեռնելու համար: Իսկ ժամանակի պարադոքսի բանալին մենք ենք, որ նույնպես մաս-մաս ենք լինում, ու մեր մասնատված գոյությունը պարտությունների միջով տանում ենք դեպի հաղթանակի ժամանակը: Մենք, որ մասն ենք մարդկության:

Հիմա քո պատերազմը դեռ չի ավարտվել: Հիմա դու ապրում ես պատերազմի ու խաղաղության միջակայքում և քո կյանքի ժամանակը սա է` հանուն հաղթանակի անհետացած սերնդի քո ճակատագրով:

Շուշիի Սուրբ Ամենափրկիչ եկեղեցում ծանր մի թեթևություն է քեզ համակում, դառը մի քաղցրություն, որ խառնում է անցյալն ու ներկան, ու դու ուզում ես քո բոլոր մոմերը վառել ապագայի առաջ:

Հետո՞:

Հետո գալիս են նրանք, ովքեր իրենց կոչված են համարում պատմություն գրելու համար, ու նրանք գրում են իրենց պատմությունները ճշմարտության ու ճշմարտանմանության հասցեները խառնած, որովհետև երբ իրական գործն արված է, հայտնվում է քաղաքականությունը` իր պտուղները քաղելու ու ամեն ինչ իր գույնով ներկելու: Այդպես եղել է միշտ, ու այդպես է` որովհետև այդպես է հնարավոր կառավարել: Քաղաքականությունը բոլորին դասդասում է իրենց դարակներում ու ապահովության համար երբեմն նաև զմռսում է, բայց դեռ երբեք ու ոչ մեկին չի հաջողվել զմռսել ժամանակը:

ՈՒ պատմություն գրողներից հետո գալիս է պատմությունը կարդացողների ժամանակը: Ավելի ճիշտ` պատմության աչքերին նայողների ու նրանց, ովքեր պարզապես գիտեն «ոչ» ասել ու գիտեն «այո» ասել: Գալիս է պատմության տողատակերը կարդացողների ժամանակը, ովքեր գիտեն, որ ճշմարտությունն ամենից հաճախ ապրում է տողատակերում, որովհետև ճշմարտանմանությունը սիրում է սպիտակ էջերը սևացնել իրենով:

ՈՒ նրանք, ովքեր գիտեն «ոչ» ասել, պարզապես այդ էջերը մի կողմ են դնում ու նոր տողից են սկսում իրենց գիրը, նոր էջի նոր տողից, նոր գրքի նոր էջի նոր տողից: Եվ նրանց թողածը դառնում է տարեգրություն, և նրանք ունենում են ձեռագիր, որ նույնն է` բնագիր:

Մեր բոլոր հաղթանակները մեզ նվիրել են նրանք, ովքեր կարողացել են «ոչ» ասել, ովքեր «ոչի» մեջ մի այնպիսի «այո» են դրել, որ նրանց առաջ ժամանակն է խոնարհվել: Այսպես մեզ վերադարձավ Շուշին, որ միայն օտարների համար է բնակավայր, տարածք, տեղանք, կամ այդ ամենի մի քանի տոկոսը` 0-20, գուցե ավելի: Իսկ դու արթնացիր առավոտյան վաղ, լուսաբացի մեջ, ոտքդ դիր խոնավ հողին, և քո գլխավերևում լողացող ամպերի մեջ կունենաս քո բոլոր հարցերի պատասխանը` ո՞վ ես դու, որտեղի՞ց ես գալիս, ո՞ւր ես գնում: Իսկ եթե չհասկանաս, ոչինչ, քո հաջորդները կգան վերադարձնելու քո կորուստները, կորցնելով իրենց պատմական պահը: Կարևորը, որ ամեն սերունդ նախորդների ու հաջորդների միջակայքում ապրի իր հաղթանակը, այլապես ճշմարտանմանությունը նմանվում է ճշմարտության, և անկասելի նվազում են մարդիկ, ովքեր տաբուներ ունեն, ուրեմն հաղթել գիտեն:


Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1381

Մեկնաբանություններ